Saturday, December 11, 2010

aku kembali..

Wah...terasa begitu lame tidak sentuh blog aku ni..bz je memanjang.. ritu mase pregnant..takde mood nak buat semua ni.. dh baby kuar.. bz ngan jaga baby lagi.. hehehe

alhamdulillah.. baby dh 4 bln, tp masih terasa lagi pengalaman mengandung dan bersalin aritu.. fuhh... ingat2 balik rs macam nk meloya balik..

25 Sya'aban 1431 hijrah bersamaan 6/8/2010, hari jumaat..putera kedua ku selamat lahir ke dunia.. alhamdulillah jugak, major contraction hanya sejam saje...2.30ptg dh kuar ngan berat 3.3kg...kalah kakak ngan abang yg tak sampai 3 kilo pun..hehehe..kali ni bersalin same ngan kakak die, aku terpaksa di induce sbb mase last checkup week 38, air ketuban dr kurang..so, doc suggest induce..lgpun aku dh tak larat sgt..situ sakit, sini sakit..semua sakit..mayb kalini baby besar..mase masuk spital ari kamis tu..doc masukkan ubat pertama..pastu ade rs sikit2 je contraction..tp baby still kt atas lagi..esk pgnye..doc dtg skali lagi, kali ni masukkan ubat air pulak..then 1.30 dh start sakit..2.30 dh bersalin.. alhamdulillah..

tup..tup..4 bulan sudah berlalu, tp masih terasa lagi sakitnye tu..:p ape2 pun aku bersyukur dgn kurniaan Allah s.w.t..harta2 akhirat ku..Semoga anak2 ku menjadi anak2 yg soleh dan solehan dan berjaya dunia akhirat.. Amin..

No comments:

Lilypie Pregnancy tickers