Monday, December 7, 2009

Laptop attacked by VIRUS!!!

Laptop kesayangan aku di attack virus... huhuhu.. wpun laptop tu pakai kt umah je..tp byk betul bende2 yg penting ade dlm tu.. aku sayang laptop tu sbb aku start gunakannya mase final year di MMU, gune mase industrial training dan gune mase first job di opis lame.. byk bende2 kt dlm tu.. assignment2 mase blajar, gambar2, keje2 ofis lame, surat2 cinta kpd suamiku (hehe)... dh try dh scan sumer tu.. tp mcm tak menjadi je.. computer ku itu makin bertambah lembab dan lembab dan lembah... huhuhu.. nampak gayanya mcm nak kene format je ni.. dh la external hardisk pun rosak.. klu bole nak format sumer skali.. aduiii...

BTW, arini aku balik awal.. sempat jugaklah tgk matahari mase kuar dari opis.. minggu ni aku shift pagi.. mcmnilah keje org jaga server.. org dh balik keje..kite dok kt opis lagi.. nak buat mcmna dh tugas.. tp, aku rs bertuah sgt sbb dpt keje kt tmpt baru ni, dpt belajar benda yg baru.. bayangkanlah jaga server.. tak pernah2 aku buat.. dulu aku ingat, jaga2 server ni lagi sesuai utk org lelaki..tp aku silap..ppuan pun bole tau... hehehe.. mase blajar kt MMU, setakat basic knowledge bole la..LINUX..? tanyela aku mase tu, mampus aku tak tahu jawab.. hehehe.. apatah lg nak sentuh2 bab server ni.. tak berani aku.. tp skang... alhamdullillah..bole la.. nak kate terrer, tadelah.. byk lagi yg aku kena blajar.. diulangi kene blajar lagi.. tp klu pasni org tanye aku pasal bende2 ni, insyaAllah.. Byk betul term yg diorg2 ni pakai ni, down time lah, drop 0 lah, fast clock lah, deployment lah, mcm2lah.. terasa kecik je diriku ini mase mule2 masuk kt sini.. tp skang still rs kecik jugak.. tp bolelah.. kira up sikitlah..(apakah?) ehehehe...

Dulu aku pernah pegi interview kt satu compeni tu(nama terpaksa dirahsiakan), punyalah diorg pandang rendah kt aku alasannye aku tak tahu ape pasal LINUX..siap buat muke lagi kt aku bile aku kate mmg tak tahu langsung.. klu tak disebabkan kakak ipar aku yang suruh aku mintak kt situ, tade de aku nak mintak.. tp tape.. aku bljar dr pengalaman.. klu aku tak pegi interview kt situ, nanti tade pengalaman interview pulak la kan..dh la itu first time diinterview, yelah.. mase keje kt ofis lame aku tu.. bukan pernah diinterview pon, sbb aku dr trainee terus diambil jadi staff... :p

Ape2 pun aku bersyukur dengan apa yang Allah bagi padaku, tanpa izin dariNya mungkin aku tak dpt keje ni dan menimba pengalaman yg lebih baik di tmpt baru ni..(bole kire baru ke..dh 6 bulan dh ni..:p) alhamdullillah..

aku bersyukur dikurniakan keluarga yang penuh dgn kasih sayang dan begitu memahami dengan kerjayaku ini, anak yang sentiasa mententeramkan jiwaku ini wpun bole tahan jugak kenakalan diorg.. tp tape, time kecik2 ni lah diorg nak manja2, nakal2 ngan aku.. esk dh besar, tade dh la...

kepada my hubby, thanks 4 ur support..luv u so much.. wpun kadang2 ade jugak ribut taufan melanda.. tp kasih sayang kite tetap utuh.. semoga Allah takdirkan jodoh kita bersama hingga di akhirat kelak.. insyaAllah..

kepada anak2 ku(Taufik & Apiyah), ummi sayang kamu berdua.. semoga membesar menjadi anak2 yg soleh & solehah.. insyaAllah..

eh..melalut pulak..dh terkuar dari tajuk ni... hehehehe... okelah.. takat tu saje utk malam ni.. mate sudah mengantuk..badan sudah kepenatan.. nite2

- areNa -

No comments:

Lilypie Pregnancy tickers