Tuesday, December 8, 2009

Musim lelah ke skang ni?

Semalam, dlm kul 12 mcmtu..kak long col aku, dia mintak aku dan hubby bawak mak mertua aku pegi ke Hospital Selayang.. Mak lelah, batuk dh teruk sgt.. adik ipar aku pun lelah jugak..tp tak seteruk mak.. walaupun mmg aku time tu nak tido dh, aku gagahkan diri gak ikut hubby aku ke spital utk bawak mak.. kesian kt mak.. klu ikutkan mak, die taknak pegi smlm..die nak pegi keesokkannya.. tp aku paksa jugak.. mak selalu mcmtu wpun die sakit, die mesti taknak susahkan menantu2 dan anak2nya.. mak.. mak...

sampai kt spital selayang, terus ke emergency.. kak long kate mmg klu pesakit lelah ni takyah nak beratur panjang2.. (tetibe pulak teringat dulu aku tpaksa tunggu 2 jam kt spital slyang smtara nak masuk bilik rawatan..huhuhu)mmg terus diorg bole masuk amik gas.. lepas mak dh masuk, agak lama jugaklah aku tunggu.. kesian kt mak, kene sedut gas lagi, kene masukkan ubat kot darah lagi.. adik ipar aku kene gas je.. kebetulan kak long on call mlm tu, so die pun dtg tgk mak.. haa..lupe plak, anak die pun merangkap anak sedara aku pun kene admit kt spital slayang malam tu gak.. sian die, umur baru nak masuk 3 thn.. sbb lelah jugak..

mungkin skrang musim lelah kot.. last wik, dua2 anak sedara aku kene masuk wad kt HUKM dan bukan wad biase, tp PHDU(Paediatric High Dependency Unit).. die bawah sikit pada ICU.. sian kt diorg, anaf 5 thn, yana 3 thn.. mase masuk ari ahad tu.. mmg doc kate peparu diorg ni dh ketat sgt.. so, amik gas sampai 2 3 kali pun still tak clear lagi.. last2 masuk terus wad.. yang aku sedihnye.. oksigen mmg 24jam kene pakai, gas sejam sekali kene amik.. wayar berlingkar2 kt badan, untuk monitor jantung ngan peparu.. sedih betul.. kene pulak kakak aku kene jaga dua org skali gus.. yang anak kakak aku paling kecik umo setahun kt umah mama pun tak sihat, pegi klinik kene amik gas jugak, aku sempat jugak jaga diorg hari isnin tu, balik keje terus ke hukm.. dlm kul 5 pagi baru aku gerak balik umah..sbb siang tu dh nak g keje.. ape2 pun, alhamdullillah, hari rabu atau kamis last wik dh leh kuar.. tp still takleh nak lasak2 lagi.. kene pakai aerochamber kt umah.. kakak aku still kene monitor diorg.. tp mmg break the record la, sumer anak kakak aku kene lelah at the same time.. nasib baik yg kecik tak admit jugak.. klu tak.. mcmna la kakak aku nak jaga.. sian kt die..

anak aku pulak yg no 2, tak pernah2 amik gas sepanjang aku bela die sampai la skang ni umor nak masuk 6 thn, kene amik gas jugak.. doc kate kahak byk sgt.. aku pun terkejut jugak, tak pernah2 anak aku ni kene lelah.. tetibe kene pulak.. mayb sbb cuaca.. sejuk panas, sejuk panas.. so skang, ketiga2 anak kakak aku, anak aku dh sihat..alhamdullillah.. harap semua ni tak berulang lagi.. kali ni balik beraya kt umah mama, beraya sakit.. kesian anak2 aku.. hubby aku pun baru baik dari demam dan lelah.. mmg musim la ni..

oklah.. esk aku nak keje, ari2 keje tido lambat je aku ni.. pastu esk tak larat nak bgn.. hehehe.. nite2..

-areNa-

No comments:

Lilypie Pregnancy tickers